در راستای پاسخگویی و تحقق اصل شفاف سازی صورت گرفت:
حضور معاون سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در مرکز سامد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با حضور در مرکز سامد استان  ضمن پاسخگویی به سوالات، درخواست‌ها و پیشنهادات مردم شریف هرمزگان در بخش کشاورزی  به خدمت گذاری به عنوان محور اصلی فعالیت های بخش کشاورزی استان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان  دکتر ترابی  تاکید کرد بی شک اجرای نظام نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد(سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) و تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردم به مدیران مربوطه و پاسخگویی به درخواست ها و مشکلات مردم به ویژه جامعه کشاورزی یک اولویت است و حضور در این برنامه نیز در همین راستا بوده است.
وی در این نشست پس از شنیدن سوالات و پیشنهادات مردم از طریق سامانه سامد، برای پیگیری درخواست ها و مسائل مطروحه مرتبط با معاونت های تخصصی و ادارات شهرستان ها، و حصول نتیجه بررسی ها، دستور های لازم را صادرکرد.
معاون سازمان جهادکشاورزی هرمزگان  گفت:  تمامی درخواست های مردم به همراه مشخصات آنان در سامانه سامد ثبت و پیگیری می شود و دستگاه خدمات رسان نیز موظف است نتیجه را به استانداری اعلام کنند و همچنین مردم می توانند از طریق مرکز سامد پیگیری در خواست های خود را انجام دهند.
ترابی  تصریح کرد: همچنین واحد ارتباطات مردمی جهادکشاورزی  هرمزگان به شماره تماس 3315 آماده دریافت پیشنهادات،انتقادات و نظرات مردم شریف استان هرمزگان است.